─ Et godt produkt må ha en god presentasjon, sier
salgs- og markedssjef Helge Nordby i
Hedda Hytter. Bedriften har sett at markedsføring er utfordrende, og
at kun det beste har mulighet til å nå gjennom.
Nordby forteller at Hedda må kommunisere med et marked
som stadig endrer seg. ─ Mange dyrker individualitet og setter store krav
hvordan de vil benytte fritiden sin. Bredbånd, X-box eller mulighet
til å ta jobben med på hytta hører med i dette bildet.
Nytt slagord
─ Med "God helg" mener vi stedet du drar for å få pusterom fra en travel
hverdag. Det er her Hedda hytter sine skreddersydde løsninger kommer inn, og
nå skal budskapet ut gjennom ny grafisk profil, annonser, brosjyrer og
nettsider. Det er Kjartan Haugen som sammen med
Mission har utviklet
både strategi, slagord og materiell.
De har prøvd å avdekke hva merkevaren betyr for folk, og
hva som har appell til dem. Kommunikasjonen er gjort enklere, og målet er
naturligvis å nå fram med budskapet.
Tre fabrikker involvert
Arbeidet med ny profil har tatt et års tid. De tre fabrikkene i Hedalen,
Skjåk og Suldal har vært med, og alt som blir markedsført fra Hedda Hytter,
vil fra og med 1. mars ha den nye profilen.
Neste uke samles alle som jobber med salg og markedsføring i Hedda for å
planlegge aktiviteter framover. Sentralt i dette arbeidet står
Hyttelivsmessa, Exporama, som i år pågår i tidsrommet 14.─17. mars. Her vil
Hedda ha med sin faste visningshytte, samt stand i messehallen sammen med 13
bedrifter fra hele Valdres.
Film og foto
Mennesker i hyttesituasjoner går igjen i både bilder og filmer.
Profesjonelle modeller har deltatt, men i Hedalen valgte Hedda å bruke
lokale modeller da fotograferingen og filming ble gjennomført i Fledda og ved
Svarttjern. Drar du kjensel på noen av disse?