Sist oppdatert: 03.04.2014 21:13

Joker Hedalen vant prestisjepris

ARNE HEIMESTØL

Denne uka ble prestisjeprisen "Den sosiale møteplassen" delt ut. Prisen går årlig til en Joker-kjøpmann og en Nærbutikken-kjøpmann som har utmerket seg spesielt med tanke på å etablere en sosial arena i og rundt lokalbutikken sin.


Marta Nordby er daglig leder i Joker Hedalen

Det var over 600 kjøpmenn til stede under kåringen, som er en del av begivenhetene på den årlige kompetansesamlingen KJØPMANN. Deltakelsen har aldri tidligere vært så stor.

Juryens begrunnelse
Førstepremien på 25 000 kroner gikk til Joker Hedalen. Dette uttaler juryen:

En veldrevet butikk med lange tradisjoner, som foruten å være det naturlige samlingsstedet, fungerer som en pådriver til forbedringer og videreutvikling i lokalsamfunnet.

Limet i bygda er en meget passende betegnelse; bygda hadde utvilsomt sett annerledes ut uten denne butikkens drivkrefter og innsatsvilje. Vi nevner redding av bygdas skole og utbygging av nødvendig infrastruktur, samt sikring av denne, som eksempler. I butikken er dessuten den helt konkrete møteplassen utvidet for sambygdingene, for å få plass til lokal kunst på veggene. Vi snakker her helt klart om en inspirator og motivator!

De sponser bygdas lokale lag, ungdomslag, løypelag og bydemuseum for å nevne noe, og har ikke planer om å gi seg med dette. Planer for fremtiden er å være en aktiv pådriver til et trygt og godt lokalsamfunn.

Jobber også aktivt for å skape en god arena for hyttefolk og lokalbefolkning samlet. Vi skal til Oppland, vi skal til Joker Hedalen! Vi gratulerer Joker Hedalen med førsteplassen!


Tre av butikkens ansatte: Thomas Moen, Marta Nordby og Mette Brager

Har satset stort
De siste årene har Joker Hedalen investert i utvikling for over 5 millioner kroner.

– Når kundene legger igjen penger i butikken vår, mener vi at dette også skal komme bygda og fjellfolket til gode, sier Tor Ingar Nordby. –Vårt sponsorengasjement er betydelig. Prisen vi nå har fått, mener vi også er et resultat av lojale kunder og gode medarbeidere.

Viktig møteplass
– Her får vi det meste av det vi trenger, sier Linda Grøvslien Skogly. – Og mangler butikken en vare, stiller Marta opp og framskaffer det vi spør etter.

Linda peker også på den utvidede betydningene butikken har i hverdagen.
– Den er en viktig møteplass  for mange, og her kan vi le mye. Jeg må innom nærbutikken vår hver dag, jeg.


Linda, Celine, Eskil og Marta


Fra kaffekroken
William Bakkom sammen med Tor Ingar og Marta Nordby.