På ville vegar
Fylkesutvalet i Oppland vil ha ein
gjennomgang av kven som skal ha ansvar for gang- og sykkelvegar, fortau og
veglys langs fylkesvegane. I same slengen vil ein vurdere om det er behov
for å omklassifisere kommunale og fylkeskommunale vegar.
Arbeidet er i startgropa, og dokumentet som
har kome Sør-Aurdal kommune i hende, skal vere eit grunnlag for dialog.
Utspelet frå fylkeskommunen er likevel ikkje til å misforstå. Ein
har tenkt at tre fylkesvegar i Sør-Aurdal, på til saman 38 km, skal omklassifiserast
til kommunale vegar. Ingen kommunale vegar er tenkt flytta inn under
fylkeskommunen sitt ansvarsområde, og ettersom Sør-Aurdal kommune har lite
av gang- og sykkelvegar, fortau og gatelys langs fylkesvegar, vil det
fylkeskommunen har tenkt, slå særs uheldig ut for kommunen vår. Ordførar
Helland er harm, og det er til å forstå.
Logikken i det fylkeskommunen har tenkt til
no, er ubegripeleg. Viss ein ynskjer å byte ansvar, bør det skje innafor
kvar kommunegrense. Det er rett og slett urimeleg at Sør-Aurdal kommune skal
betale rekninga for det som skjer i andre kommunar.
Det er dessutan fylkeskommunen som får
pengar til vegvedlikehald og drift. Blir dei tre vegane i Sør-Aurdal
omklassifiserte, vil kommunen vår sitje med heile ansvaret – og utan dei
statlege midlane fylkeskommunen får til dette formålet. Ordføraren meiner dette vil koste 2
millionar kroner ekstra kvart år.
To av vegane, Leirskogvegen og
Vestsidevegen i Hedalen er i dårleg stand. Fylkesordføraren fortel at
veglova stiller standarkrav til vegar som skal omklassifiserast, men vil
ikkje vere med på opprusting Statens Vegvesen meiner må til for å setje
vegen i til dømes Vestbygda i forsvarleg stand.
Vi trur at vegvesenet har rett, og at
det må omfattande utbetringar til dersom vegane skal kunne tole
tømmertransport med 50 tonn tunge vogntog. Vegar frå 50-talet var ikkje bygde
for slik bruk, men det er nettopp slike vegar den største skogbrukskommunen
i Oppland treng.
Skulle det politiske fleirtalet slutte seg
til det som no er føreslått, meiner vi fylkeskommunen ikkje tek det ansvaret
dei bør ta for utkantkommunen Sør-Aurdal.
Det er langt til tenestetilbod vi skal få
frå fylket frå før. I bygdene våre skal det framleis bu folk, og vi skal
tole at borna vore går langs fylkesveger med hovudlykter som gatelys,
utan fortau, på dei same vegane som tømmerbilar fer att og fram. Men vi
håper at fylkestinget ikkje sluttar seg til det som no
ligg føre. Argumentasjonen står til stryk. |